wtorek, 25 września 2012

Regulamin rekrutacji



Socrates  Comenius – Partnerskie Projekty Szkół
European Fruit Museum
Europejskie Muzeum Owoców
Regulamin rekrutacji do programu
1. Grupa docelowa programu.
Członkami grupy docelowej programu  Socrates  Comenius – Partnerskie Projekty Szkół realizowanego przez  ZPO Piekoszów w formie projektu pt. European Fruit Museum – Europejskie Muzum Owoców, mogą zostać uczniowie Zespołu Placówek Oświatowych w Piekoszowie w wieku powyżej jedenastu lat, którzy cieszą się autorytetem wśród społeczności szkolnej, posiadają bardzo dobre wyniki w nauce, wyróżniają się wysoką kulturą osobistą i społeczną. Wybrani uczniowie będą zobowiązani systematycznie   i efektywnie wypełniać zadania projektowe przewidziane w ramach zajęć Klubu Comeniusa oraz godnie reprezentować społeczność naszej szkoły podczas spotkań z partnerami z Europy. Projekt zakłada rekrutację uczniów wykazujących szczególne zainteresowania nauką języka angielskiego, wyróżniających się rozwiniętymi umiejętnościami miękkimi takimi jak umiejętność skutecznej komunikacji i współpracy   w zespole.
2. Zadania dla uczestników w roku szkolnym 2012/2013.
 Niektóre z zadań projektowych obejmują:
1. WRZESIEŃ:    Stworzenie tablicy/kącika Comeniusa, gdzie prezentowane będą kraje partnerskie oraz  wszelkie informacje i prace związane z projektem.
2. PAŹDZIERNIK: Stworzenie logo projektu, konkurs na hymn projektu.
3. LISTOPAD: Wizyta w Turcji. Przedstawienie się partnerów (szkół i krajów) poprzez prezentacje multimedialne, video itp.
4. GRUDZIEŃ: Przeprowadzenie ankiety na temat owoców wśród społeczności szkolnej.
5. STYCZEŃ: Opracowanie broszur i plakatów nt. zdrowego odżywiania. Tworzenie historyjek komiksowych o owocach. Pisanie haseł nt. owoców i otyłości  na transparenty.
6. LUTY: „Owocowy anioł kontra potwór z fast food’u” – napisanie scenariusza, przygotowanie kostiumów i scenografii. Próby.
7. MARZEC: Wizyta w Grecji. Prezentacja wszystkich materiałów. Spotkanie z dietetykiem (w szkole).
8. KWIECIEŃ: Przygotowanie przedstawienia. Nagranie i przygotowanie CD z przedstawieniem.
9. MAJ: Dokonanie ewaluacji za rok szkolny z wykorzystaniem ankiet.
10. CZERWIEC:  Wizyta w Bułgarii. Wyjazd do pobliskiego sadu/ogrodu. Wywiad z rolnikami. Zdjęcia – opracowanie albumu.
11. LIPIEC/SIERPIEŃ: Prezentacja rezultatów lokalnej społeczności, władzom oświatowym i in.

3. Etapy rekrutacji do programu.
Postępowanie kwalifikacyjne składa się z trzech etapów.
Etap I – Wyłonienie kandydatów  w terminie do 20 września 2012r. Wypełnienie przez uczniów chętnych do pracy w grupie Comeniusa formularza zgłoszeniowego, dostarczonego do każdej klasy przez koordynatora projektu. Formularz uwzględnia następujące kryteria, dotyczące osiągnięć uczniów w poprzednim roku szkolnym:
1.       Funkcja w  Samorządzie Szkolnym , Samorządzie Klasowym .
2.       Ocena z języka angielskiego.
3.       Systematyczne uczestnictwo kandydata w dowolnych zajęciach pozalekcyjnych .
4.       Ogólna średnia ocen .
5.       Ocena zachowania .
6.       Zaangażowanie w życie szkoły: organizacja/ udział w  imprezach szkolnych i międzyszkolnych.
7.       Pomoc koleżeńska, działalność charytatywna lub inne działania społeczne wyróżniające ucznia na tle klasy i szkoły.
8.       Wysokie lokaty w konkursach przedmiotowych lub innych.
9.       Zdolności wokalne, umiejętność gry na instrumencie muzycznym.
10.   Zdolności plastyczne i techniczne.
11.   Zdolności w zakresie użycia technologii komputerowo i informacyjnej (umiejętność komunikacji przez internet, znajomość programów umożliwiających redagowanie tekstów, gromadzenie i prezentację danych zebranych w ankietach, tworzenie prezentacji i filmików).
Na koniec uczeń wypełnia w formularzu rubrykę dotyczącą jego własnej motywacji do udziału w projekcie.
Uczeń odpowiada za wpisanie prawdziwych  danych w formularzu.
Etap II -Weryfikacja danych przez wychowawców klas i innych nauczycieli.
Etap III - Ocena wniosków .
Ocenę przeprowadza komisja rekrutacyjna powołana przez dyrektora szkoły z wykorzystaniem metody punktowej: od 0 do 3 punktów za każde kryterium oraz 0-7 punktów za motywację kandydata do udziału w projekcie. Ocenie podlegają formularze dostarczone w wyznaczonym terminie.
4. Zakwalifikowanie kandydata do udziału w projekcie.
Na podstawie wyników postępowania kwalifikacyjnego zostanie sporządzona lista główna, nie więcej niż 10 osób, i lista rezerwowa - nie więcej niż 8 osób (w SP odpowiednio 6 osób – lista główna i 6 osób – lista rezerwowa)uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie w roku szkolnym 2012/2013.
Kandydaci z listy głównej zakwalifikowani do udziału w projekcie są zobowiązani do potwierdzenia udziału w projekcie przedstawiając pisemną zgodę rodziców/opiekunów  w ciągu 3 dni od dnia otrzymania informacji o zakwalifikowaniu do projektu. Jeśli kandydat z listy głównej nie potwierdzi udziału                    w projekcie przedkładając  w sekretariacie szkoły zgodę rodziców w wymaganym terminie, na jego miejsce zostanie zakwalifikowany kandydat z listy rezerwowej z najwyższą punktacją. Ostateczna lista kandydatów, którzy potwierdzili udział w projekcie i dostarczyli zgodę, zostanie udostępniona w terminie do 30 września 2012.

5. Odpowiedzialność kandydatów.
Kandydat jest odpowiedzialny za to, że będzie systematycznie  i rzetelnie, w ciągu całego roku szkolnego wywiązywał się z powierzonych zadań w ramach prac Klubu Comeniusa.
Konsekwencją nieregularnego uczestnictwa w zajęciach Klubu lub niewywiązywania się z  powierzonych zadań jest wykluczenie kandydata z udziału w projekcie.  

      Zapraszamy chętnych uczniów do wypełnienia formularza zgłoszeniowego i udziału w projekcie.
                                                                                          Dyrekcja Szkoły oraz koordynator projektu
                                                                                                                mgr Iwona Zalewska – Lech.
                                                                     

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz